Studiokurs hos Emma Svensson

I söndags var det äntligen utbildningsdags igen! Även denna gång var det Emma Svensson som var utbildningsledaren. Ämnet denna gång var studiofotografering. När jag såg att kursen skulle vara i sju timmar trodde jag att Emma var galen, hur skulle hon få tiden att gå? Det visade sig att sju timmar var alldeles för lite – tiden bara flög fram! Vi fick prova på att fotografera med blixt ute och inne samt med dagsljuslampa. Ojojoj, vad kul och samtidigt så svårt. Jag skulle behöva ytterligare en eller två eller tre kurstillfällen… Nåväl, resultaten ser du nedan.

Jag passade på att fotografera några ”behind the scenes”-bilder och de är publicerade på Emmas blogg: http://rockfotoemma.elle.se/behind-the-scenes-studiokurs/ (fasiken vad kul att ha bilder med på Elles hemsida, tjohoo!)

blogg

De fantastiska modellerna var Gustav Udd, Pauline Suzor och Filippa Smeds.  Emmas fantastiska assistent var Dennis Wernersson.

Om Fotografixa

Jag är en nyfiken fotograf som älskar att fånga ögonblick med min kamera. Jag är bosatt i Stockholm och älskar att resa så tveka inte att anlita mig, oavsett var du bor. Hoppas att vi ses!
Det här inlägget postades i Blandat, Porträtt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

